• Ei tuloksia

TAKK HOKS-peli PELIOHJEET ja LAYOUT (lyhyt)

N/A
N/A
Info
Lataa
Protected

Academic year: 2022

Jaa "TAKK HOKS-peli PELIOHJEET ja LAYOUT (lyhyt)"

Copied!
6
0
0

Kokoteksti

(1)

© Tampereen Aikuiskoulutuskeskus | www.takk.fi

04/11/2022 Tekijä: plt 1

HOKS-PELI

PELIOHJEET JA

LAYOUT

(2)

© Tampereen Aikuiskoulutuskeskus | www.takk.fi

PELIN TAVOITTEET

1. Havainnollistaa oppilaitoksen HOKS-

prosessia toiminnallisen työpajan avulla 2. Työpajan jälkeen kaikilla osallistujilla on

selkeä käsitys siitä, miten HOKS-prosessi vaikuttaa omaan työhön

3. Työpajan avulla voidaan myös kehittää

oppilaitoksen HOKS-toimintaa

(3)

© Tampereen Aikuiskoulutuskeskus | www.takk.fi

HOKS-PELIN POHJAPIIRROS

04/11/2022 Tekijä: Lisää tähän oma nimesi alatunnisteesta 3

A m m at al a

Työ- paikka

YTO-ope Ohjaus-

palveut

Wilma/

Studenta

Alku HOKS

(vastuukouluttaja +

YTO-vastaava)

(4)

© Tampereen Aikuiskoulutuskeskus | www.takk.fi

04/11/2022 Tekijä: Lisää tähän oma nimesi alatunnisteesta 4

Väri Rooli

Opiskelija

Vastuuopettaja YTO-opettaja Ryhmäohjaaja Ammattiopettaja Työssäoppimispaikan henkilö

Opintosihteeri Tiimivastaava

ja Koulutustarkastaja Kuraattori

Oppilaitospsykologi

Opinto-ohjaaja

Erityisopettaja

(5)

© Tampereen Aikuiskoulutuskeskus | www.takk.fi

VALMISTAUTUMINEN PELIIN

04/11/2022 Tekijä: plt 5

 Rooleissa olevat pelaajat

 Tutustu pelivälineisiisi (kortit, kaulakylt yms.)

 Lue rooliasi koskevia ohjeita kaulakyltistäsi

 Pohdi millainen roolissasi olet (jämpti, laiska, sluibaaja, aktiivi vai mikä?)

 Havainnoitsijat

 Pohdi miten aiot havainnoida ja kirjata ylös havaintojasi

pelin aikana

(6)

© Tampereen Aikuiskoulutuskeskus | www.takk.fi

KEHITYSEHDOTUKSET

KIRJATKAA TÄHÄN PELIN AIKANA ESIIN NOUSSEET HOKS-PROSESSIN

KEHITTÄMISKOHTEET JA PYRKIKÄÄ JO LÖYTÄMÄÄN KEHITTÄMISKOHTEILLE RATKAISUT

04/11/2022 Tekijä: plt 6

 xx

Viittaukset

LIITTYVÄT TIEDOSTOT

HOKSAUKSEN TIEDOT Todistukset ja valitut.. tutkinnon osat

Matematiikka ja matematiikan soveltaminen 4 Fysikaaliset ja kemialliset ilmiöt ja niiden.

• tulkita erilaisia tekstejä sekä hankkia ja arvioida tietoja eri lähteistä. • tuottaa erilaisia tekstejä ja ilmaista tunteita,

KUN OLET SAANUT HYVÄKSYTTÄVÄN VASTAUKSEN ASIAASI, TIPUTA TÄMÄ PÖYDÄLLÄ OLEVAAN KIPPOON... © Tampereen Aikuiskoulutuskeskus

KUN OLET SAANUT HYVÄKSYTTÄVÄN VASTAUKSEN ASIAASI, TIPUTA TÄMÄ PÖYDÄLLÄ OLEVAAN KIPPOON... © Tampereen Aikuiskoulutuskeskus

Ainut tapa tehdä mielekäs, täysin ilman tuuria pelattava peli on siten, että pelin vaihtelevuus syntyy pelaajista itsestään – heillä tulee olla monta kertaa pelin aikana

Wittgensteinin vaatimus viittaisi siis siihen, että pelin logiikka on yksinkertaisesti peli itse, mikä on implisiittinen (sisäisesti kiedottu) tilanne par excellence.. Jos peli

Toisella ryhmällä on kalenteri, ja lokakuun viidennen kohdalta löytyy merkintä, josta saa koodin toisella porukalla olevaan rasiaan (915), josta löytyy valmis ystävyysranneke,