Robotin ymmärtämät komennot ovat:
•
Etene keppi.
→
Robotti etenee kepin verran suoraan eteenpäin.
•
Käänny oikea.
→
Robotti kääntyy 90 astetta oikealle.
•
Nosta oikeaan.
→
Robotti nostaa esineen oikeaan käteen.
•
Siirrä vasempaan.
→
Robotti siirtää esineen vasempaan käteen.
•
Nosta lapioon.
→
Robotti nostaa esineen lapioon.
•
Pudota ämpäriin.
→
Robotti pudottaa esineen ämpäriin.
Robotin ymmärtämät komennot ovat:
•
Etene keppi.
→
Robotti etenee kepin verran suoraan eteenpäin.
•
Käänny oikea.
→
Robotti kääntyy 90 astetta oikealle.
•
Nosta oikeaan.
→
Robotti nostaa esineen oikeaan käteen.
•
Siirrä vasempaan.
→
Robotti siirtää esineen vasempaan käteen.
•
Nosta lapioon.
→
Robotti nostaa esineen lapioon.
•
Pudota ämpäriin.
→
Robotti pudottaa esineen ämpäriin.
Tee esim. pahvista kirjoitusalusta, niittaa siihen papereita koodia varten ja tulosta
kääntöpuolelle oppilaille komennot:
Sijainen ke 5.4.2017:
Sovelsin hieman tämän tunnin aiheita. Aluksi kävimme tutustumassa Helmeen ja he saivat näyttää mistä seuraava koe yms. löytyy. Tämän jälkeen matkustimme Google Earth-
sovelluksella ympäri maailmaa. Tämän jälkeen pelasimme aiheeseen liittyen netistä löytyvää Geoguessr-peliä, josta oppilaat innostuivat.
Oppilaat eivät kovin kauaa jaksaneet keskittyä tiettyyn aihealueeseen, joten päätin sitten myös opettaa heille hyvin pintapuolisesti DrRacket koodikieltä Koodausta kouluun- oppaan
tehtävien avulla. Teimme siis hyvin
yksinkertaisia koodeja, joissa piirsimme
peruskuvioita (ympyrä, suorakulmio, tähti) ja vaihdoimme niiden kokoa ja väriä. Aivan
lopputunnista pelasimme 10 min. työkalupakki- pelejä, jotka löytyivät diaesityksestäsi.