• Ei tuloksia

Alkusivut, Vol 22 (2010)

N/A
N/A
Info
Lataa
Protected

Academic year: 2022

Jaa "Alkusivut, Vol 22 (2010)"

Copied!
6
0
0

Kokoteksti

(1)

MUSIKOLOGIAN VUOSIKIRJA vol. 22

(2)

ETNOMUSIKOLOGIAN VUOSIKIRJA 2010

(3)

2

!"#$%&'()$*$+(,#-.&$'()(/0,#-,(1%%(#-(*%1'"2#11"-$',"3 4$*5-6-7689:;

4$*5-<-7689=>6899;

4$*5-?-76898>688@;

4$*5-A-76886>688<;

4$*5-B-7688?;

4$*5-:-7688A;

4$*5-=-7688B;

4$*5-9-7688:;

4$*5-8-7688=;

4$*5-6@-76889;

4$*5-66-76888;

4$*5-6<-7<@@@;

4$*5-6?-7<@@6;

4$*5-6A-7<@@<;

4$*5-6B-7<@@?;

4$*5-6:-7<@@A;

4$*5-6=-7<@@B;

4$*5-69-7<@@:;

4$*5-68-7<@@=;

4$*5-<@-7<@@9;

4$*5-<6-7<@@8;

C$(%("&'#1&.$'"$3

D$(',*,-E(/))$-7F1*'(#+(#-2*($G('"$;

H/0I-F1(#$#1#-7C&/&#-2*($G('"$;

J$K,##1'-L/&'(*,-7MN$-O),P1%(;

Q,/(-O,*"$#1#-7C,%G1/11#-2*($G('"$;

C,#0,-C(1)'$-7F1*'(#+(#-2*($G('"$;

J$K#-R(SK,/P'$#-7MN$-O),P1%(;

O#&-Q,&)),#1#-7C&/&#-2*($G('"$;

C1/K(-T),#(,)$'-7J2.U')2*U#-2*($G('"$;

V$$/,-4()%,#-7W"UXT&$%1#-2*($G('"$;

J$$#,'-Y1')(#1#-7C,%G1/11#-2*($G('"$;

Țȱ”’›“˜’ĴŠ“Šȱǭȱ

Š—œ’DZȱŽ›’ȱ˜—ž”˜œ”’ȱǭȱ•’—ŠȱŽ”˜•Š

T(.&#.,*%('"&'3-E1)),-F,''(#1#

J2.U')2*U-<@6@

WTTVXQ-6=88XB<B:

WTTV-6=88XB<B:

(4)

ETNOMUSIKOLOGIAN VUOSIKIRJA 2010

Toimittaneet:

Johannes Brusila, Åbo Akademi Yrjö Heinonen, Turun yliopisto Terhi Skaniakos, Jyväskylän yliopisto

Suomen etnomusikologinen seura

Helsinki

(5)

4

Kirjoittajat

ȱ’’œŠ–ŠħŠȱŠžœŠ•˜ǰȱž”ħŠǰȱ’‹Ž•’žœȬ”ŠŽ–’Šǯ ȱ›“ãȱŽ’—˜—Ž—ǰȱ¢•’˜™’œ˜—•Ž‘˜›’ǰȱž›ž—ȱ¢•’˜™’œ˜ǯ

žȱŠœœŽȱŽ‘˜—Ž—ǰȱŽ•œ’—’—ȱ¢•’˜™’œ˜ǯ

ȱ’–˜ȱŽ’œ’ãǰȱ™›˜Žœœ˜›’ǰȱŠ–™Ž›ŽŽ—ȱ¢•’˜™’œ˜ǯ

ȱ’••ŽȱŽ›Žǰȱž›ž—ȱ¢•’˜™’œ˜ǯ

(6)

Lasse Lehtonen:

Japanilaisvaikutteet Kazuo Fukushiman soolohuillumessuissa Requiem ja Mei . . . . 7

Timo Leisiö:

Melodian syntaksi kolmessa jaavalaisessa lastenlaulussa ja ekskursio

kaakkoisaasialaisen laulun menneisyyteen . . . 37

Liisamaija Hautsalo:

Kehtolaulutopos neljässä suomalaisessa oopperassa . . . 83

Yrjö Heinonen:

Arktisen allegorinen representaatio Erik Bergmanin orkesteriteoksessa

Arctica . . . . 109

Ville Pere:

Yksi tyyli, monta ilmentymää – stride-soittotavan piirteitä Jelly ”Roll” Mortonin, Thelonious Monkin ja Art Tatumin soolopianotulkinnoissa . . . 145

Sisällys

Viittaukset

LIITTYVÄT TIEDOSTOT

Kaj Ilmonen Jyväskylän yliopisto Tutkijat: Anne Kovalainen ja Johanna Öster- berg (Åbo Akademi), Pekka Kaunismaa ja Pet- ri Ruuskanen (Jyväskylän yliopisto,

suomen kielen professori Jyväskylän yliopisto Aila Mielikäinen suomen kielen professori Jyväskylän yliopisto Pirkko Muikku-Werner suomen kielen professori Joensuun yliopisto

Janne Mäkelä, Taideyliopiston Sibelius-Akatemia Heidi Haapoja-Mäkelä, Helsingin yliopisto Kaj Ahlsved, Åbo Akademi.. Tuomas Auvinen, Turun yliopisto Elina Hytönen-Ng,

FM, Riikka Hiltunen, musiikkitieteen tohtorikoulutettava, Helsingin yliopisto FT, Maija Kontukoski, post doc -tutkija, Taideyliopiston Sibelius-Akatemia FM, Sini

Noora Vikman (Itä-Suomen yliopisto) Sampsa Heikkilä (Helsingin yliopisto) Joonas Keskinen (Kulttuuriosuuskunta Uulu) Anna-Elena Pääkkölä (Turun yliopisto) Terhi Skaniakos

Lari Aaltonen (Tampereen yliopisto) Johannes Brusila (Åbo Akademi) Jarkko Niemi (Tampereen yliopisto) Noora Vikman (Joensuun yliopisto) Yrjö Heinonen (Turun yliopisto) Antti-Ville

Lari Aaltonen (Tampereen yliopisto) Johannes Brusila (Åbo Akademi) Anu Laukkanen (Turun yliopisto) Noora Vikman (Joensuun yliopisto) Yrjö Heinonen (Turun yliopisto) Riikka

Moisala Pirkko (Helsingin yliopisto) Yrjö Heinonen (Turun yliopisto) Susanna Välirnäki (Helsingin yliopisto) Taru Leppänen (Turun yliopisto) Johannes Brusila (Åbo Akademi)